سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضیلت انگشتر عقیق یکشنبه 89/6/21 11:57 صبح

فضیلت انگشتر عقیق
درحدیث معتبر از بشیر دهّان منقول است که،عرض نمودم:کدام یک از نگینهارا بر انگشت خود بنشانم؟فرمود چرا از عقیق سرخ وعقیق زردوعقیق سفید غافلی؟!که اینها سه کوهند،در بهشت.

اما کوه عقیق سرخ،پس مشرف است بر خانه رسول خدا (ص)؛

واما کوه زرد،پس مشرف است بر خانه حضرت فاطمه(ص)؛

اما کوه عقیق سفید،پس مشرف است بر خانه حضرت علی(ع)وهمه آنها یک خانه است.از زیر هر کوهی نهری جاری است،از برف سردترواز شیر سفیدتر،واز آن نهرها نمی خورند مگر آل محمد وشیعیان ایشان. وهر سه نهر از کوثر میآید و به یک جا میریزد.این سه کوه تسبیح وتمجید الهی میکنند،وبرای محبان آل محمد طلب آمرزش می کنند.

 در حدیث دیگری منقول استکه جبرئیل بر حضرت رسول(ص)نازل شدوگفت:یا محمد!پروردگارم سلامت میرساند ومی گوید:انگشتر را به دست راست ونگینش را از عقیق کن،وبگو به علیبن ابیطالب(ع)،پسر عمت که انگشتر را به دست راست ونگینش را عقیق بکند.حضرت علی(ع)پرید:یا رسول الله!عقیق کدام است؟فرمود:کوهی در یمن است،که برای خدا به یگانگی اقرار نموده استرای من به پیغمبری؛برای تو واولاد تو؛به امامت؛برای شیعیان تو،به بهشت؛وبرای دشمنان تو ،به جهنم


از حضرتعلی(ع)منقول است:نماز کسی که انگشتر عقیق در دست داشته باشد،بر نماز جماعت کسی که غیر عقیق در دست داشته باشد،به چهل درجه زیادتی دارد.


از حضرت صادق(ع) منقول است که،انگشتر عقیق در سفر مورث ایمنی است

 


در حدیث دیگری از آن حضرت آمده است:هر کس انگشتری بگیرد که نگینش عقیق باشد،پریشان نشود وعاقبت کارش البته نیکو باشد.


برگرفته از کتاب حلیهّ المتقین(علامه محمد باقر مجلسی).

ادامه دارد.........